אני אשם! 1

אחד הנושאים שבעיני הוא מפתח של ממש בניהול טוב הוא - לקיחת אחריות.

הנטיה הטבעית שלי כשמשהו לא הולך היא; להאשים את כולם.

כולם חוץ מאחד, את עצמי.. 


העובד הזה מתנהל ברשלנות.

הספק ההוא לא שווה כלום. 

התוכנית הזו לא היתה טובה וכו' וכו'...


ומה יוצא מזה? צרות. 

אנשים נהיים ממורמרים עלי, ואני מתרחק מהפתרון האמיתי. 


במקום לשים את האצבע על מה שביכולתי לתקן, אני מפזר את האחריות לכל עבר בלי שמישהו תופס אותה.


אם אתה מנהל מערכת, פירושו של דבר שאתה אחראי על כל מה שקורה בארגון. נקודה.

צריך להכניס טוב טוב לראש; כל מה שלא הלך כשורה - רק אני אשם בו.  

לא ניהלתי את העובד בצורה נכונה. 

לא גייסתי את העובד הנכון.

לא עשיתי בקרה נכונה ולכן לא תפסתי את הדברים בזמן וכו' וכו'..


גם אם ממבט ראשון נראה ש"באמת" יש אשם אחר,

אם אחפש לעומק תמיד זה יחזור אלי - כנראה שלא הצלחתי לגרום לדברים לעבוד בצורה הנכונה.. 


מה אני מרוויח מזה? התקדמות.

אם אני מכיר בעובדה שהדברים תלויים בראש ובראשונה בי, אני יכול ללמוד, לשפר ולתקן. 

אני יודע איך לגרום לכך שבפעם הבאה הדברים יראו אחרת.


בואו נשים את האגו בצד, ופשוט (גם אם זה לא פשוט..) ניקח אחריות ונתקן את הדברים, ואם צריך גם את עצמנו.

כמות המנהלים שמשלמים מחירים כבדים כי הם לא מסתכלים כך על הדברים הוא עצום.


נכון, זו עבודה לא קלה, בטח בעיתות לחץ ועומס,

אבל כדאי לכל אחד לחשוב איפה זה רלוונטי עבורו ופשוט להתחיל.


זו עבודה לכל החיים, אבל התגמול שלה הוא במזומן 🙂

בהצלחה רבה!


רוצים לקבל את הטיפים שלנו באופן קבוע ישירות לווטצאפ? הרשמו עכשיו לקבוצה השקטה (ללא דיונים) בקישור הזה.