אני אשם! 2

בהשגחה פרטית, נתקלתי לאחרונה בשני חומרים יפים מאד:
הראשון הוא ציטוט מהספר "גלגל התנופה - מטוב למצוין" (ספר מדהים שעונה על השאלה - מהו המפתח להפיכתה של חברה טובה לחברה מצוינת?):
"(מנהל טוב) מסתכל בראי, לא אל מחוץ לחלון, כדי להטיל את האחריות להישגים לא טובים. לעולם לא מאשים אנשים אחרים, גורמים חיצוניים או מזל רע... (אלא לוקח אחריות, ומשפר את ההתנהלות שלו. ומאידך, מנהל טוב) מסתכל אל מחוץ לחלון כדי לייחס את הצלחותיה של החברה לאנשים אחרים, לגורמים חיצוניים, ולמזלו הטוב. (ואני אוסיף: לבורא עולם)".

השני - סרט מרתק ששלח לי אחי היקר @משה, בו מראיינים את אחראי ההדרכה של מפקדי ה"מארינס" האמריקאי. משפט שתפס אותי חזק בסרטון היה: "הדבר היחיד שאני יכול לשלוט בו זה אני, אז במקום לעסוק ב"מי עושה לי בעיות?", תעסוק ב"מה אני יכול לעשות בכדי להשתפר?", ואם תלך בדרך זו, תגלה שיש לך הרבה יותר שליטה על המצב ממה שאתה חושב".

בנוסף, הוא מסביר שכאשר אתה לוקח אחריות טוטאלית על הכשלונות, זה גורם לסובבים אותנו לעשות את אותו הדבר וכך יצרת מצב שבו כולם לוקחים אחריות ומתקנים (במקום לזרוק אחריות ולגרום לכולם לזרוק אותה חזרה אחד על השני..).

מדהים כמה שגישה זו מקבילה למושג "שפלות" בחסידות. אם אני חי בשפלות אני מייחס את כל הכשלונות שלי אלי ואת כל ההצלחות לה'. זהו נושא ארוך, אבל אם בעסקים זה עובד טוב כנראה שגם בעבודת ה' זה יכול לעזור :)

בהצלחה לכולנו!


רוצים לקבל את הטיפים שלנו באופן קבוע ישירות לווטצאפ? הרשמו עכשיו לקבוצה השקטה (ללא דיונים) בקישור הזה.