1 דקות קריאה
מה זרקתי מתוכנית העבודה של חברת יעדים?

(לחץ כאן והצטרף לרשימת התפוצה שלנו במייל >>>)

היום אני רוצה לשתף אתכם בכלי עבודה עוצמתי מאד איתו אני עובד בשנתיים האחרונות.

הכלי הזה הנחה אותי בבניית תכנית העבודה של חברת יעדים לשנת 2020, ועוד יותר בהתאמת התוכנית למשבר הקורונה.

קצת רקע...

חברת יעדים עברה בשנתיים האחרונות צמיחה גדולה מאד, כיום אנו נותנים שירות למאות בעלי עסקים, חברות ועמותות שונות ממגוון עצום של תחומים וסוגים. צמחנו במהירות עוד לפני המשבר, כשהמשבר האיץ את הקצב, עסקים רבים פונים אלינו לתהליכי ליווי ליציאה מהמשבר או להגשמת חלומות והגעה ליעדים חדשים.

האמת היא שאצלנו במשרד, 'מאחורי הקלעים' של הצמיחה הזו, אנו צריכים לעבוד מאד קשה כדי לנהל את קצב הגדילה בצורה מאוזנת וטובה ולהביא לצמיחה מהירה, יחד עם מקסום ושיפור השרות כל הזמן.

(אם לא קראתם את המאמר על הריקוד שאתם צריכים ללמוד, זה הזמן -

אתם שואלים את עצמכם מה הביא את הצמיחה הגדולה הזו?

אפשר להצביע על מספר דברים, אבל אין ספק שהמרכזי בהם הוא מיקוד.

(לא בכדי ערכה המספרי של המילה מיקוד זהה לערכה המספרי של המילה כסף...)


אז הנה כלל, כל כך פשוט וכל כך קריטי, איתו אנו עובדים, והאמינו לי - הוא שווה המון כסף!

מרכיבים ופעולות בעסק שאינם הכרחיים להגעה ליעדים שלך, מרחיקים אותך מהם!

בואו נדבר על זה...


מה לעשות, אתה רק בנאדם אחד...

אנו צריכים לזכור שבעל עסק הוא רק בן אדם אחד. ולמרות זאת, במקרים רבים יושבים עליו הרבה מאד דברים.

חייבים לומר את האמת, אנחנו לא יכולים לעשות הכל. לכולנו יש מחוייבויות שוטפות. אם נוסיף לזה את האפשרויות הרבות הזמינות לנו - למידה של דברים חדשים, שיווק בכלים חינמיים, קידום העסק או הארגון - בעיית העומס מחריפה…

לקינוח נוסיף את העובדה (המוכרת מידי לכולנו...) שזמן העבודה שלנו נפגע ללא הרף מ'פושים', מידע מסיח-דעת והצעות שיווקיות שונות שמוציאות אותנו מריכוז.

מה יוצא? שהזמן שנשאר לנו בשביל לקדם את העסק הוא מועט מאד...

מכאן אנו מגיעים אל השאלה העיקרית - מה ייכנס בזמן הזה?

אם לא נהיה מאד מדוייקים וממוקדים ייכנסו בו כל מיני פעולות אותן אנו עושים רק מכח האנרציה או אפילו פעולות שאולי טובות, מועילות ונחמדות אך - אינן הכרחיות להגעה ליעדים שלנו!

בחזרה לתכנית העבודה של יעדים.

כשבנינו את התכנית צפו ועלו המון רעיונות טובים, צירפנו אותם לפעולות הרבות שאנו עושים היום ומלאנו עמודים שלמים.

אבל בסוף עשינו פעולה קשה, פשוטה, ויעילה -

עברנו על הרשימה, ועל כל רעיון או פעולה ברשימה שאלנו שאלה פשוטה - פעולה זו הכרחית להגעה ליעדים שלנו או לא?

אם התשובה היתה כן, מצוין, פעולה זו קיבלה ביטוי מיידי בתוכנית העבודה.

אבל אם התשובה היתה לא - הפעולה או הרעיון נשלחו אחר כבוד לנספח יפה, מלא וגדוש שיושב ומחכה. למתי? לסיום ביצוע התוכנית הזו או לזמן פנוי שיהיה לנו.

למה?

כי מרכיבים ופעולות בעסק שאינם הכרחיים להגעה ליעדים שלך, מרחיקים אותך מהם.

ביססנו חלק מגישה זו על הספר 'פחות זה הרבה יותר', שאני מאד אוהב את שמו ואת תוכנו וממליץ לקרוא אותו.

ככל שיהיה לנו פחות פעולות לבצע, כך נגיע ליעדים מהר יותר ונכון יותר. וככל שנעשה 'גם וגם וגם' נתפזר, וככל הנראה לא נגיע ליעדים, אלא 'נתבחבש' שנים…

זה בדוק ומנוסה.

עצוב לראות עסקים שרק בגלל חוסר מיקוד וחוסר יישום של הדבר הנכון להם נשארים תקועים במקרה הטוב, או במקרה הרע - קורסים.

זכרו - המציאות העסקית די קשוחה עוד לפני עידן הקורונה (90 אחוז מהעסקים הקטנים וכו'... זוכרים?) ואנחנו חייבים לאמץ לעצמנו שיטות עבודה טובות על מנת להצליח 'לשבור' את הסטטיסקה הזו.

תכל'ס.

א. עצרו רגע וחשבו - האם כל הפעולות שהנכם עושים היום בעסק הכרחיות בכדי להגיע ליעד? אם לא - שקלו ברצינות להעביר אותם אחר כבוד ל'רשימת המתנה'! גם אם אתם ממש מאוהבים בהן…

ב. בפעם הבאה שעולה לכם רעיון יפה, אל תוודאו רק האם הוא רעיון טוב ורעיון שיקדם אתכם, אלא בדקו גם האם הוא הכרחי להגעה ליעדים שלכם. אם לא, שיעבור לרשימת ההמתנה המדוברת...

הכלל הזה דיבר אליכם?

אשמח מאד לשמוע את התובנות שלכם עליו ואיפה אתם פוגשים אותו אצלכם בעסק.

בהצלחה!

אפרים.


(אנו שולחים חומרים כאלו במייל - לחץ כאן והצטרף לרשימת התפוצה שלנו במייל >>>)

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.