"איך אני מוכר ללקוח כמה אני טוב, בלי להתנפח מאגו?!"

מה עושים עם האגו?

כולנו יודעים שכדי למכור ולשווק, אני צריך 'לשים על השולחן' במה אני טוב, אבל באמת טוב. כשאני בא לשכנע מישהו אחר לקנות ממני, אני צריך להוכיח לו שאני יודע לתת שרות טוב ושיקנה דווקא ממני - 

כי יש לי ניסיון

כי יש לי כישרון

כי אני מוצלח.

ולא סתם מוצלח, מוצלח יותר מאחרים. אז אני צריך לספר על הייחודיות שלי.

המציאות מספרת שלרוב בעלי העסקים (ואני ביניהם...) בכלל לא פשוט להגיד את המשפטים האלו. למה? כי לאדם הממוצע, שאינו מלא בעודף אגו, לא קל 'לעוף על עצמו'.

בעלי עסקים ומנהלים רבים משתפים אותי במחשבות בסגנון הזה.

האם הם צודקים?

אם אני טוב ומוכשר, מה הבעיה להגיד את זה בקול? 

מצד שני, לא נעים לספר לכולם כמה אני טוב. ואכן, אצל רוב בעלי העסקים המשפטים האלו לא יוצאים 'חלק' מהגרון… אצל חלק הם בכלל לא יוצאים, אצל אחרים הם יוצאים במהירות או עם גמגום, כמה שיותר מהר להעביר את החלק הזה של השיחה, וכמובן יש גם כאלו שמוציאים את הדברים בהקצנה, כי גם להם לא נעים, אז הם מנסים לשכנע את עצמם בקול שזה בסדר…

האמת היא שאם לא נגיד בצורה ברורה ובהירה במה אנחנו טובים ומיוחדים, הלקוחות לא יוכלו לשקול האם כדאי להם לקנות מאיתנו או לא, כך שיש פה 'פלונטר' אמיתי.

מכניסים אותו לתמונה.

מה עושים?

נשים לב שמה שהוליד את התסבוך הנפשי הזה, זוהי התחושה הבסיסית שיש כאן כשרונות ששייכים לי, רק שלא נעים לפאר ולשבח את עצמי. אבל ברגע שנכניס לתמונה מישהו נוסף, כל העסק ישתנה לחלוטין.

מי?

בורא עולם.

בלעדיו - באמת הסתבכנו. בלי הנוכחות שלו, אני לא יודע איך לעזור לכם לצאת מהפלונטר…

איך הוא פותר לי את הפלונטר? 

כשמסכימים להודות בכך שהוא נתן לנו כשרונות, איכויות והצלחות, כששמים לב שכשרונות הם מתנה מלמעלה, ושגם מי שעבד קשה בכדי לפתח את כשרונותיו, בורא העולם נתן לו את הכח, הרצון וההתמדה לכך - יותר קל לראות את האיכויות שלנו בלי להתנפח.

ואז הכל נהיה פשוט יותר.

קיבלתי מתנות מבורא עולם, מתנות מיוחדות ובאמת יפות, ובמסגרת העסק אני מוציא אותן לפועל. וזה דווקא דבר טוב, הרי בשביל מה קיבלתי אותן?

ואז כשאני צריך לספר ללקוח למה לבחור בי, אני יכול לספר לו על הכשרונות שבורא העולם חנן אותי בהם. כשאני מסתכל כך על הדברים, הם נראים אחרת. וגם אין לי בעיה, ואפילו ראוי, להתפעל מאותם מתנות.

הכל תלוי בזווית ההסתכלות שלנו. 

נסיים בברכה שכולנו נגלה את הכשרונות שלנו, נודה עליהם לבורא עולם, ולא נתבייש להתפעל מהם יחד עם הלקוחות שלנו, ובכך להוציא אותם לפועל ואף להגדיל ולפתח אותם לרווחת כולנו…

כרגיל, אשמח לשמוע איפה זה פוגש אתכם. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.