5 סיבות אפשריות לכך שהעסק שלכם רווחי אך למרות זאת התזרים שלילי.

בעקבות המאמר האחרון והתגובות אליו - בואו נעשה קצת סדר.

במאמר האחרון הבאנו סיפור של עסק שאמנם היה מאוד רווחי אך משך יותר מידי כספים (10 אש"ח יותר...), דבר שהכניס את העסק לבעיות בתשלומים מול העובדים והספקים.

אבל, כפי שכתבנו שם, יכולות להיות אפשרויות נוספות שמביאות לכך שאין שקל בבנק, על אף שהעסק רווחי (או לפחות כך אתם חושבים...). הנה הן לפניכם.

מוזמנים לבדוק אם אחת מהתיאורים הבאים בעצם מתאר את המצב בעסק שלכם...

סמן את התשובה הנכונה... 

נניח שאין לכם (מספיק) רווחים מהעסק, מהן הסיבות שיכולות לגרום למצב הזה?

  1. משיכת יתר - טוב אז זה המצב שתארנו במאמר הקודם, מצב שבו העסק רווחי אך מושכים הביתה יותר מידי כספים…

  2. בעיית תזרים - יתכן והעסק שלכם אכן רווחי, אך יש לו בעיית תזרים. למשל -ביצעתם עסקאות טובות ורווחיות, כלומר קניתם במחיר X, תמחרתם נכון, ומכרתם במחיר Y שהוא מספיק גבוה כדי להביא מספיק רווח לעסק. יש רק בעיה קטנה, עבור הסחורה אתם משלמים במזומן, ואת הצ'ק מהלקוח קיבלתם לעוד חודשיים… בינתיים, אין מה לאכול. ואם העסק בגדילה, הבעיה הזו לא תפתר ותמשיך כל הזמן.

  3. בעיית גבייה - יצא לי לאחרונה לפגוש כמה עסקים רווחיים ונחמדים שהבעיה שלהם היתה חוסר גביה. אין להם מערך גביה מסודר והם פשוט לא גובים את הכסף, וכך במקום שהרווחים שלהם יהיו בחשבון הבנק, הם נמצאים ברשימת חובות הלקוחות שלהם. גם כאן, ככל שהמכירות יגדלו - חובות הלקוחות יגדלו ולא היתרה בחשבון הבנק...

  4. חוסר ברווח / הפסד - יתכן והעסק שלכם פשוט לא מרוויח מספיק או חלילה לא מרוויח בכלל. רוב בעלי העסקים לא יודעים כמה והאם הם באמת מרוויחים, והבעיה שאפשר 'להתגלגל' חודשים ואף שנים בלי לדעת נתון קריטי זה.
    תת סעיף של בעיה הזו - לעיתים יש עסקים שבנקודת זמן מסויימת בדקו את עצמם והיו רווחיים, וחושבים שהם עדיין כאלו למרות שזה כבר ממש לא המצב...

  5. כל התשובות נכונות - כן, גם זה יכול לקרות. העסק מרוויח פחות ממה שחשבתם, במקביל יש בעיות תזרים ואם זה לא מספיק גם מושכים הביתה הרבה יותר מהרווח…

זיהיתם את עצמכם באחד מהסעיפים כאן?

מוזמנים לכתוב לי על כך, מבטיח לענות באופן אישי לכולם.

תתקדמו לחצי השני... 

טוב, לא כתבתי את המאמר הזה כדי לדכא אתכם חלילה... מה עושים במצבים כאלו?!

קודם כל, עצם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון! ברצינות - ברגע ש'שמתם את האצבע' על הבעיה, הדרך שלכם לפתרון קרובה מתמיד.

ישנם פתרונות רבים לכל אחד מהמצבים וזה תלוי בפרמטרים רבים ושונים.

מה שכן - תעשו לעצמכם טובה ותלמדו לנהל כספים, זה מקצוע בדיוק כמו שהמקצוע שלכם הוא מקצוע, בכלל לא מסובך אבל כן דורש מעט לימוד וכלי עבודה נכונים (שאגב, חסרים מאד בשוק, מה שהביא אותנו ב'יעדים' לייצר כאלו).

כמעט בכל עסק, ללא ניהול כספים תקין אי אפשר להסתדר. אתם מוזמנים לפנות אלינו (בנימין, 054-2575845), או לכל גורם מקצועי אחר.

ושוב, וזה העיקר - אם אתם חושדים שאחת הסיטוצאיות שתיארנו דומה למצב שלכם, עשו לי טובה ותשנו משהו בהתנהלות בכדי שהמצב הזה ישתנה!

וכפי שכתבנו ממש עכשיו בתפוצת הוואטסאפ שלנו (לא שם? הצטרפו כאן) בשם אלברט איינשטיין - 'אי שפיות היא לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות'. אם לא תפעלו על מנת לפתור את הבעיה, אין סיבה שמשהו ישתנה ואתם עלולים להמשיך להתגלגל כך לעולם... 

תלמדו לנהל כספים, ובהקדם - בכדי להבין מה באמת המצב שלכם, להימנע מהפסדים כואבים וכמובן כדי למקסם את הרווחים בעסק שלכם.

 

בינתיים, לכו לנהל נכון...

אפרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.