במקום לנחש תשאלו אותם

כאשר אנו מתכננים פעולות שיווק, מוצר או שרות, יש לנו מטרה - להניע אנשים לפעולה ו/או לגרום להם לחוויה מעילה ומהנה. כדי לעשות זאת אנו משערים/מנחשים מה הם היו רוצים ומנסים לקלוע לטעמם. יתרה מזאת פעמים רבות אנו פועלים לפי מה שאנחנו היינו רוצים אם היינו לקוחות.


אלא שיש לנו כאן בעיה🤔

חשוב לזכור שאנו - איננו לקוחות שלנו...

אנחנו כנראה גם לא דומים לפרופיל לקוח שהיינו רוצים. 

והיכולת שלנו לנחש, ולהעריך, גם אם זה נסמך על ניסיון עם הרבה לקוחות - 

הוא מוגבל, במיוחד שאנו, כבני אדם,  מלאים הטיות.


הטיפ שלי אליכם -

במקום לנחש מה הלקוחות אוהבים, רוצים ומה יגרום להם לקנות את המוצרים וליהנות מהם - פשוט תשאלו אותם. האמת שהחלק הטכני די פשוט, אבל להקשיב באמת - זה כבר קשה יותר. עשו את המאמץ, שאלו את הלקוחות, הקשיבו להם באמת, ותתחשבו בדעתם כשאתם מתכננים מוצר, שרות או פעולת שיווק. 


כך הלקוחות ייהנו יותר וגם יעריכו את הפתיחות וההקשבה הכנה שלכם. 

אז עצרו רגע וחישבו איך תוכלו לפנות ללקוחות ולהקשיב להם באמת.


אגב, הכלל הזה נכון בהרבה מערכות יחסים בעסק - כמו מול הלקוחות כך גם מול העובדים ועוד. במקום לנחש מה השני רוצה תשאלו. 

בהצלחה!