הגיע הזמן להפסיק לדבר על עצמינו

כדי שתצליחו להמשיך לסגור בעזרת ה' עסקאות טובות, הפעם אני רוצה לדבר על כלל מאוד מאוד חשוב בתהליכי מכירה.


ברירת המחדל של מרבית בעלי ובעלות העסקים כשלקוח מתקשר אליהם או כשהם פונים ללקוח, היא לדבר על עצמם, על השירות ועל העסק שלהם. 


לכאורה זה טבעי, הלקוח פונה אלינו ורוצה לשמוע על העסק והמוצר. אבל, אם אנחנו רוצים לדעת באמת למכור, אם אנחנו רוצים לדעת באמת לעזור ללקוח ולהצליח לסגור את העסקה בצורה טובה, אנחנו צריכים ללמוד לדבר על הלקוח, על הצרכים שלו, על האתגרים שלו, על הבעיות שלו, ולא עלינו.


צריך כמובן להציג אותנו ואת המוצר, אבל במינון. החלק הזה צריך להיות אולי 20% מהשיחה, ו-80% מהשיחה צריך להיות על הלקוח. 


צריך לשאול אותו שאלות, לשמוע עליו ועל הצרכים שלו. מה בדיוק הבעיה שלו, והכל כדי שנוכל להסביר לו אם באמת המוצר או השירות שלנו הם המקום הנכון והכלי הנכון כדי לפתור את הבעיות שלו. 


אז אני מציע שתעצרו, תסתכלו על השיחות האחרונות שקיימתם עם לקוחות ותשאלו את עצמכם, האם 80% מהשיחה דיברתם על הלקוח או לא. כך תסגרו בעז"ה יותר עסקאות.


שימו לב, שהכלל הזה נכון מאוד גם לכתיבה שיווקית.

בהצלחה ביישום