כך תימנעו מטעות נפוצה מאוד בעולם התמחור

במידה ואתם מתמחרים פרויקט או שירות שלכם ללקוח, את ההוצאות הישירות (כמו חומר ועובדים בפרויקט מסוים) קל לחשב, אך איך תשלבו את ההוצאות הכלליות (תקורות) של העסק?


שלב ראשון: הכינו רשימה של ההוצאות הכלליות של העסק, גם הקבועות וגם של אלו שאינן קבועות, והגיעו לסכום חודשי של הוצאות אלו.


שלב ב: בידקו מהו ממוצע כמות הפרויקטים שאתם מבצעים בחודש.


שלב ג': חלקו את סכום ההוצאות הכלליות במספר הפרויקטים, וכך קיבלתם סכום שעליכם להוסיף לתמחור של כל פרויקט (מעבר להוצאות הישירות) כדי להרוויח את הסכום שאתם רוצים.


בהצלחה בתמחור, ובכל שאלה כרגיל מוזמנים לפנות אלי.


אפרים.