מי מוכר למי?

לעיתים בשיחת המכירה מתקיים מעין "מאבק סמוי" - מחד אנו מנסים למכור ללקוח את המוצר שלנו ומאידך הלקוח מנסה למכור לנו את זה שהוא אינו נצרך למוצר. 


המצב הזה נוצר מההבנה של הלקוח שאתם מנסים למכור לו משהו ומהחשש שלו שתמכרו לו משהו שהוא לא צריך. כך שהלקוח ב'מגננה' והודף אתכם מראש, ואתם 'בהתקפה' מנסים לשבור את חומות ההגנה שלו. 


בדיוק את זה אנחנו רוצים להפסיק. 


שימו לב שעלינו כבעלי עסקים לא להיגרר ל"מאבקי מכירות" במהלך שיחות המכירה שלנו. אלא עלינו להיות 'מעל זה' ולשים לב שמתפקידנו להישאר אובייקטיבים, להוביל את השיחה, ולחשוב יחד עם הלקוח ואף לייעץ לו את מה שטוב ונכון לו.


זהו תפקידנו וחלק משירות הלקוחות שלנו מכיוון שבדרך כלל הלקוח אינו מבין בתחום המקצועי בו אנו עוסקים ועלול לקבל החלטה שגויה.


כמובן שניתן לעשות זאת בצורה אובייקטיבית רק כאשר הגישה שלנו היא באמת אובייקטיבית ובאה מתוך מחשבה על טובתו של הלקוח ממש כעל טובתו של חבר טוב (ודרך אגב זה לא רק ערכי, זה גם חכם והדבר הרווחי ביותר שתוכלו לעשות).