ניהול בפרטים

איך הולך המכירות? "טוב ב"ה".
למה הלקוח לא קנה בסוף? "הוא אמר שהמוצר לא מתאים לו".
הצלחנו לעמוד בתוכנית עבודה החודש? "לא הגעתי להכל, צריך להנמיך ציפיות".

בכל השאלות הללו, המנהל מנסה להבין מה קורה בעסק, העובד עונה לו, אבל ניסוח השאלה - וממילא התשובה - לא יכולות לספק תמונה ברורה של המצב.

ניהול טוב - הוא ניהול בפרטים, בפרטים הקטנים.

כששואלים סיסמאות ומקבלים סיסמאות חזרה, אין יכולת להבין טוב את הנתונים, ולכן קשה לקבל החלטות טובות ונכונות להתקדמות, קשה לתפוס דברים בזמן או לשחרר פקקים.

מנהל לא נמצא בשטח, וטוב שכך, אבל זו בדיוק הסיבה שהוא זקוק לקבל את המידע הנצרך בצורה ממוקדת וברורה.
כשאתם שואלים בפרטים ומקבלים תשובות בפרטים - אתם יודעים הרבה יותר טוב מה המציאות ויכולים לקבל החלטות בצורה טובה יותר.

במקום לשאול איך הולך המכירות, תשאלו כמה מוצרים מכרת היום? כמה לקוחות לא סגרו? לא תמיד מה שטוב ומספיק בעיני העובד, תואם את הציפייה שלכם (ולהפך), ואם לא תשאלו בפרטים הפער לא יתגלה (עד שתהיה פדיחה...).

אל תקבלו תשובה של "המוצר לא מתאים ללקוח", תנסו להבין מה הסיבה שהוא לא קנה.
אם העובד לא הגיע להכל, תרדו איתו לנקודה שבה התרחשה התקלה, תבינו כיצד לשחרר את הפקק ומחר הוא יוכל להגיע ליעד..

זה יכול להיות טיפה טרחני לפעמים, אבל זו דרך ארוכה שהיא קצרה. היא חוסכת הרבה אי הבנות בתקשורת עם עובדים ולרוב לא בהכרח לוקחת יותר זמן.

אגב, זה נכון לא רק לעובדים אלא גם לתקשורת עם לקוחות ספקים ועוד.

בהצלחה!


רוצים לקבל את הטיפים שלנו באופן קבוע ישירות לווטצאפ? הרשמו עכשיו לקבוצה השקטה (ללא דיונים) בקישור הזה.