בין אגרסיביות לאסרטיביות בניהול עובדים

הרבה מאד מנהלים ובעלי עסקים מסתבכים עם הנקודה הזו. מחד, אני משלם את המשכורת, אני לוקח את הסיכון והאחריות ואני גם רוצה לקבוע מה יקרה כאן! מאידך, לא נעים לתת על הראש לעובדים, למה שאתנשא עליהם? לעתים הם אפילו יותר מוכשרים או מבוגרים ממני...

קרא עוד
סלח לי, אתה יודע לנהל את העובדים שלך?

ברוב העסקים והארגונים העובדים הם המשאב הכי גדול. ניהול נכון של העובדים מביא תוצאות כלכליות משמעותיות ובנוסף שקט נפשי לא קטן, ניהול לא נכון עלול לגבות ממנו מחיר יקר גם במישור הכלכלי וגם במישור הנפשי.

קרא עוד
בלילת עוגה בקערת מיקסר. ואיך זה קשור לייעוץ עסקי?

במשק ביתי סטנדרטי, המשכורת נכנסת פעם בחודש, מיד אח"כ יוצאים התשלומים הקבועים, ואז משתמשים בשאר התקציב הפנוי עד שהוא נגמר. בחודש הבא - חוזר חלילה.

קרא עוד
מה זה 'יומן בחירות'? ואיך זה קשור לאיש עסקים בינלאומי איתו נפגשתי?!

לא מזמן ערכנו סקר בקבוצות הוואצאפ שלנו ובו שאלות סביב נושא ניהול הזמן.

קרא עוד
מדי פעם מתגנבות מחשבות לראשי - האם זה שווה את זה?!

"אני מרגיש כמו עכבר במרוץ עכברים, הלחץ קובר אותי. עשרות מיילים שלא נקראו, 110 וואצאפים שמחכים לתשומת ליבי, 10 אנשים שאני צריך לחזור אליהם וכל כך הרבה משימות שפשוט מעלות עובש.

קרא עוד
מתי בעלי עסקים מוציאים פי 5 ממה שצריך?

"הידעתם שלקוח קיים רוכש בכ-30% יותר מלקוח מזדמן? הידעתם כי ההשקעה בלקוח חדש גבוהה פי 5 מהשקעה בלקוח קיים? החשבון פשוט, השקעה בלקוחות קיימים תניב לכם רווח גדול הרבה יותר ובפחות מאמץ!"

קרא עוד
אני רוצה יותר זמן עם הילדים

במאמר הקודם סיפרתי לכם על המנהלת שבעזרת 'כלי עבודה' מתאימים שחררה את נושא התמחור עם בקרה נכונה. היא הרוויחה שליטה טובה יותר בנושא הצעות המחיר, עליה בהכנסות של העסק והזמן שלה התפנה לטובת קידום ופיתוח העסק. בכדי להבין יותר מה עשינו, אני רוצה לשתף אתכם בסיפור המלא.

קרא עוד
הפחד (המוצדק!) לשחרר

"גם את זה אתה אומר לי לשחרר?! זו הנקודה הכי קריטית בעסק". את המשפט הזה אמרה לי מנהלת עסק עם כעשרה עובדים. היא היתה בעיצומה של פעילות ענפה בצורה בלתי הגיונית ב"ה, וכמו מנהלים רבים היא עשתה חלק מהעבודה בעצמה במקביל לעבודת ניהול העסק.

קרא עוד
פעם הראשונה שפיטרתי עובד

בפעם הראשונה שפיטרתי עובד, זה היה נורא. פשוט נורא. כמו במקרים רבים, העובד עזב עבודה יציבה ונוחה לטובת המשרה אצלי. אבל אחרי כמה חודשים זה התחיל לחרוק וגילינו יחד שהוא לא מתאים לתפקיד.

קרא עוד
מגייסים לאט, מפטרים מהר!

נמאס לי מהעובד הזה!" "כמה פעמים אני יכול להעיר לו? הוא פשוט לא מבין!" "הוא ממש לא מתאים לתפקיד, אבל אין סיכוי בעולם שאצליח לפטר אותו" מכירים את המשפטים האלו?

קרא עוד
האם אני יושב במקום הנכון באוטובוס?

סיפור אמיתי שהיה לי עם לקוח שעשוי ללמד אותנו שיעור חשוב בחיים גם אם אנחנו לא במצבי קצה. מתי שאלתם את עצמיכם לאחרונה האם אתם נמצאים במקום שהכי נכון לכם?

קרא עוד
להתבטל ביעילות

ככה, לבזבז את הזמן? זה בהחלט חידוש להגיד את זה, אבל תתפלאו כמה שהשעמום יכול להועיל לכם בחיים ובעסק.

קרא עוד